NUSA ISLANDS • Orizontul de azur

NUSA ISLANDS

Orizontul de azur

Față de insulele Gili sau alte obiective, atmosfera misterioasă și mai pitorească a insulelor Nusa ne-a a tras in mod special și intuiția s-a dovedit adevărată. Peisaje mirifice și plaje sălbatice fac din aceste insule un adevărat colț tropical ce merită vizitat.

Despre insulele Nusa

La câteva ore distanță de țărmul insulei Bali se află micul arhipelag Nusa Islands compus din Nusa Lembongan, Nusa Penida și Nusa Ceningan. Am ales aceste insule deoarece au părut mai sălbatice și mai puțin turistice, iar intuiția noastră s-a dovedit adevărată, fiecare insulă păstrându-și farmecul tropical și marea limpede.

Noi am ajuns prima oară pe Nusa Penida, unde am petrecut 2 zile, însă ne-au plăcut mai multe Nusa Lembongan și Ceningan deoarece erau puțin mai animate și mai accesibile cu scuterul. Pe Nusa Penida am fost avertizați de gazda noastră de drumurile proaste și numeroasele accidente cu scuterul ce au loc aici în încercarea turiștilor de a ajunge la plaje sălbatice și ascunse de pe insulă.

Manik House

Cea mai faină cazare a fost la casa lui Manik, pe Nusa Penida, unde am primit tot felul de informații și sfaturi de la gazda (Manik îl cheamă pe el) și seara ne-am întins la povești în mic curte plină de verdeață și întrecându-ne în acorduri de chitară. Sperăm că până azi a luat în considerare ideea noastră să își deschidă și o terasă cu mic dejun le etaj.

Recomandăm cazările de tip homestay deoarece ai șansă să observi viața de zi cu zi a localnicilor, te bucuri de asemenea grădini superbe și totodată ajuți comunitatea locală. Tot prin gazda noastră am primit sfaturi cum e mai ușor de vizitat și restul insulelor și alte sfaturi utile.

Pe Nusa Lembongan am înoptat la Kakiang Homestay unde am cunoscut un cuplu de scuba-diveri care ne-au recomandat cu mare căldura ceea ce va fi următoarea noastră destinație din Bali, micul sătuc de pe coastă Amed.

Preparate pe gustul tuturor

Aproape în fiecare seară ne-am croit drum spre L Good Bar & Grill unde am degustat felurite preparate, locale și internaționale, și câte o bere cu lămâie. Uneori se țin concerte live sau diferite spectacole, iar restaurantul se află chiar în buricu târgului. Sugerăm să încercați și alte locații deoarece mâncarea este pe toate gusturile.

Seara te poți întrepta spre unul din barurile cu piscină de pe marginea golfurilor și să savurezi o nucă de cocos la apus. Noi am ales Cafe Pandan de lângă Dream Beach unde am ne-am amuzat copios de grupurile de turiști care încercau să facă selfie în mare și erau luați de sus de valurile înalte… deci grijă mare la valuri.

Manta Point & Crystal Bay

Pe insula Nusa Penida nu am reușit să descoperim pe cât am fi dorit deoarece nu ne-am încumetat cu scuterul pe drumurile greu accesibile, însă sunt destule locuri superbe care merită vizitate. Primul pentru noi a fost Manta Point, unde am ajuns cu barca, ne-am pus echipamentul de snorkeling și ne-am scăldat alături de câteva manta ray curioase dar care și-au păstrat distanța față de noi și au plutit liniștit pe fundul mării.

Din păcate era umbră asupra golfului și nu am reușit să prindem cadre bune cu GoPro-ul, însă pentru amatori de scuba diving, insulele sunt pline de locuri speciale unde se fac tururi cu barca regulat.

BINE DE ȘTIUT:  Dacă mergi imediat după o furtună sau refluxul este foarte puternic, sunt șanse mari ca golful să fie umplut de tot felul de gunoaie și plasticuri care strică toată experiența,

Un alt loc excelent pentru cei pasionați de snorkeling este Crystal Bay unde ne-am pierdut pe puțin 2 ore numai cu capul sub apă încercând să urmărim pești care mai de care mai colorați. Recomandăm să mergeți cu barca deoarece reciful bogat este mai în larg. iar curenții sunt foarte puternici.

Apa dimprejurul insulelor este de un albastru perfect și limpede (pe departe cel mai pur albastru ce am văzut în viața noastră) care parcă te cheamă să descoperi viața acvatică ce se ascunde pe fundul mării.

Noi nu ne-am aventurat până pe faimosul spot Kelingking Beach datorită drumului prost și periculos cu scuterul, iar varianta cu mașină/taxi iese foarte scump. Cu toate acestea, ne-am propus ca următoarea dată când ajungem pe aici să avem carnet de motor și să putem vizita întreaga insulă fără griji.

Un duș scurt la Devil's Tear

Un alt loc cunoscut și foarte vizitat pe Nusa Lembongan este Devil’s Tear, chiar pe coastă, unde valuri uriașe se sparg zgomotos în peretele de stâncă al malului. Așteptând o poză perfectă, am făcut și un mic duș după ce un val neașteptat de mare s-a lovit de țărm. Spot-ul devine mirific la apus când soarele se reflectă în bălție de apă de pe stânci și totul devine ca o mare oglindă.

După încă vreo câteva poze și  valuri mari, ne-am făcut drum spre Dream Beach chiar lângă, pe coastă, unde ne-am răsfățat cu o nucă de cocos la marginea piscinei.

Blue Lagoon

Călare pe scuter, ne-am dus într-o altă dimineață pe Nusa Ceningan să vedem Blue Lagoon. Aici am fost surprinși de una din cele mai spectaculoase priveliști din Bali datorită culorii de azur  (probabil de aici și numele) a mării în combinație cu vegetația abundentă.

BINE DE ȘTIUT:  Pe malul de vis-a-vis este un loc de sărit cunoscut de localnici și unde de obicei sunt amatori de senzații tari care sar de la 5, 6 metri înălțime.

Insulele Nusa ne-au lăsat amintiri plăcute și niște peisaje de invidiat pe care cu singuranță vrem să le revedem cândva și ne-am promis că data viitoare vom descoperi întrega insulă și toate plajele sălbatice.

Perioada ideală

Perioada ce mai bună de vizitat este de la sfârșitul lui martie și până prin august

Transport

Sigurele variante de transport sunt scuterele și eventual mașina.

Cazarea potrivită

Pe Booking am găsit cele mai bune oferte, dar am consultat și Agoda.